جوانان ارشقی در انتظار کلیدی هستند که بتوان با آن قفل بانکها را باز کرد
صفحه اصلی عناوین مطالب اخبار ایران وجهان اخبار اردبیل اخباربخش ارشق سیاسی حوادث اجتماعی فرهنگی اقتصادی ورزشی
پیشخوان مطبوعات
مطبوعات استان

بزودی

محل لوگوی ما

رضی

تبلیغات

شمالغرب

ارشق نیوز

حدیث روز
حدیث موضوعی
نیازمندی ها

ارز

ماشین

خلافی

حقوق

جدیدترین مطالب
سوال از شما پاسخ از مسئولین

به گزارش رضی نیوز و به نقل از ارشق نیوز، بانک مرکزی در سال ۸۷با هدف حمایت از تشکیل خانواده و زوج‌های جوان، اقدام به تأسیس و راه‌اندازی سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج کرد‌، براین اساس مقرر شد، شبکه بانکی کشور به‌طور نظام‌مند و مدیریت شده برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از طریق این سامانه همکاری کنند.

این اقدام دولت اگر چه در سالهای نخستین با استقبال چشمگیر و همکاری تنگاتنگ بانکها با زوجین مواجه شد اما در ادامه همین دریافت تسهیلات رویایی دست نیافتنی برای برخی زوجینی شد که قصد داشتند چرخه زندگی خود را در برهه ای که گرانی و تورم بیداد می کند بچرخانند.

فرآیند اعطای تسهیلات ازدواج توسط شبکه بانکی، مشکل تأمین ضمانت پرداخت اقساط توسط زوجین، طولانی شدن پرداخت تسهیلات توسط بانک های عامل و پاس کاری بانک ها به بهانه نبود اعتبار این روزها به دغدغه خاطری برای بسیاری از زوج ها در ارشق مبدل شده و موجب نارضایتی آنان در این بخش شده است.

سخت شدن مراحل دریافت وام ازدواج و هموار نکردن راه برای جوانان باعث شده تا به این ترتیب زوج های ارشقی همچنان چشم انتظار وام ازدواج که با تورم و گرانی فعلی تاثیر چندانی هم در هزینه ها ندارد بمانند و این زوجها همچنان در صف انتظار برای دریافت وام ازدواج هستند.

در دوره و زمانه ای که اجاره یک منزل سر به فلک کشیده واقعا جای تاسف دارد که نهادهای مسئول حتی از پرداختن ۳ میلیون تومان به عنوان وام ازدواج، اجتناب می ورزند.

هستند زوجینی که از سال گذشته تاکنون در بخش ارشق در نوبت دریافت وام ازدواج خود هستند و بانک ها به دلیل نبود اعتبار موفق به پرداخت این وام  نشده اند.

در حال حاضر مشکلی که بسیاری از جوانان ارشقی مثل سایر شهرهای کشورمان با آن روبه رو هستند مشکل پرداخت وام های ازدواج است و این وامها اگرچه یکی از تسهیلات دولت برای تشویق جوانان به امر ازدواج است. اما این طرح نیز در یکی دو سال گذشته با بن بست مواجه شد و بسیاری از زوج های جوان همچنان در صف انتظار برای دریافت وام ازدواج هستند و بسیاری از این موضوع گله مند هستند که چرا مسئولین ذیربط از حمایت حداقل خود شانه خالی کرده و به این مشکل رسیدگی نمی کنند.

امیدواریم با حمایت دولت یازدهم که با شعار دولت تدبیر و امید به روی کار آمده، با کلید امید قفل بانک ها را باز کرده و از شنیدن این واژه “اعتبار نداریم” که این روزها ذهن اکثر جوانان را به خودش مشغول کرده، زمینه ازدواج آنان را مهیا سازد.


نظرات شما عزیزان:

یعقوب
ساعت12:06---1 دی 1393
در میان کاه به دنبال سوزن بر می گردید

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


:
[ پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:پایگاه خبری تحلیلی رضی نیوز, ] [ 19:51 ] [ رضی نیوز ]